CommScope و توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی اروپا

0

خدمات سفارشی شرکت CommScope

شرکت CommScope با ارائه خدمات سفارشی، به مشتریان خود کمک می‌کند تا هوش مصنوعی را به کار گرفته و اهداف پایدار خود را حفظ نمایند. لوئیس وایت، معاون زیرساخت‌های سازمانی در اروپا، توضیح می‌دهد که چگونه این شرکت با پیچیدگی‌های هوش مصنوعی در مراکز داده مقابله کرده و زیرساخت‌های خود را در سراسر اروپا بهینه می‌کند.

در اروپا، بازار مراکز داده در حال رشد است. لذا افزایش پذیرش هوش مصنوعی منجر به افزایش تقاضای انرژی شده است، به طوری که مک‌کینزی در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد که مصرف انرژی مراکز داده تا سال ۲۰۳۰ سه برابر خواهد شد.

این تقاضای انرژی چالش‌هایی را برای صنعت مراکز داده در اروپا به همراه دارد، از جمله منابع محدود انرژی قابل اعتماد، نگرانی‌های زیست‌محیطی و زیرساخت‌های ناکافی برای دسترسی به انرژی.

لوئیس وایت بیان می‌کند که پیشرفت هوش مصنوعی با سرعت بالایی بر صنعت مراکز داده در اروپا تأثیر می‌گذارد. او می‌گوید: «هوش مصنوعی مولد نیاز به اتصال پردازشی زیادی در داخل مرکز داده دارد. بنابراین، انرژی می‌تواند مانعی برای پیشرفت هوش مصنوعی باشد. یا باید در نحوه تأمین انرژی هوشمندتر عمل کنیم یا از انرژی کمتری استفاده کنیم.»

توجه به توسعه زیرساخت‌ها

در اروپا، CommScope برای حفظ رقابت‌پذیری، بر عملکرد و انعطاف‌پذیری تمرکز دارد. این شرکت سابقه‌ای در کمک به انواع کسب‌وکارها در مهاجرت به تحولات شبکه‌های مختلف دارد و همواره به کاربران نهایی نزدیک بوده است.

اولین نکته، عملکرد است؛ ارائه فضای اضافی به مشتریان برای کاهش تعداد اتصالات از دست رفته. این امر تضمین‌کننده خدمات در کاربردهایی است که، به گفته لوئیس، برای مراکز داده‌ای که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، حیاتی است.

او می‌گوید: «راه‌حل‌های ما مقیاس‌پذیر هستند. ما در پورتفولیوی خود محصولاتی داریم که بیشتر برای شرکت‌های متوسط و کوچک مناسب هستند. هدف این است که اطمینان حاصل کنیم راه‌حل‌ها مقیاس‌پذیر، انعطاف‌پذیر و در دسترس برای انواع سازمان‌ها باشند.»

ظرفیت تولید انعطاف‌پذیر نیز اولویتی برای CommScope است. به‌ویژه به‌عنوان یک تولیدکننده جهانی، این شرکت نیاز دارد تا به مشتریان خود در دسترس بودن سریع را ارائه دهد و در عین حال زنجیره‌های تأمین مواد اولیه را برای حمایت بهتر از هوش مصنوعی حفظ کند.

لوئیس می‌گوید: «ظرفیت تولید انعطاف‌پذیر چیزی است که ما به شدت روی آن کار کرده‌ایم. ما ظرفیت‌های اضافی زیادی را در کارخانه‌های خود در اروپا، از جمله تولید در منطقه در بریتانیا، ایرلند و جمهوری چک، به‌کار گرفته‌ایم.

«هوش مصنوعی صبر ندارد. وقتی پروژه‌ای شروع می‌شود، باید فوراً انجام شود، بنابراین زمان به بازار بسیار مهم است.»

مقابله با پیچیدگی‌های مراکز داده

مقابله با معضل انرژی هوش مصنوعی کار کوچکی نیست. برای مواجهه با این چالش‌ها، CommScope زمان قابل‌توجهی را صرف آموزش سازمان خود برای درک هوش مصنوعی در زمینه‌های اتصال و بازارهای مراکز داده کرده است.

لوئیس توضیح می‌دهد: «این بدان معناست که ما می‌توانیم سؤالات درستی بپرسیم تا به مشتریان کمک کنیم موانع احتمالی در زیرساخت‌های موجود خود را کشف کنند و آنچه را که ممکن است برای پذیرش هوش مصنوعی مولد نیاز داشته باشند، شناسایی کنند. ما به‌طور نزدیک با مشتری کار می‌کنیم، به‌ویژه از آنجا که محصولات ما اغلب سفارشی و به سفارش ساخته می‌شوند.

«این بدان معناست که ما می‌توانیم مواد اولیه مانند کابل فیبر نوری را تأمین کنیم و ظرفیت را برنامه‌ریزی کنیم. ما همچنین جامعه یکپارچه را آموزش داده‌ایم و دوره‌های تخصصی را برای کمک به آن‌ها در درک هوش مصنوعی مولد در مرکز داده توسعه داده‌ایم.»

در نتیجه این تلاش‌ها، CommScope در حال حاضر از مزایای هوش مصنوعی در بازار مراکز داده اروپا بهره‌مند می‌شود.

لوئیس اضافه می‌کند: «هوش مصنوعی به‌طور قابل‌توجهی زمان ارائه نتیجه را کاهش می‌دهد. یکی از مزایایی که ما به شدت بر آن تمرکز می‌کنیم، امکان‌پذیر ساختن شرکت‌های بزرگ برای داشتن خوشه‌های هوش مصنوعی است که بقیه صنعت می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.»

اطمینان از پایداری هوش مصنوعی

یکی از مشکلات اصلی هوش مصنوعی، تقاضای انرژی و توان آن است. به‌ویژه پس از همه‌گیری COVID-19، بسیاری از شرکت‌های بزرگ به دلیل عدم پایداری و تنوع ناکافی در زنجیره‌های تأمین خود دچار مشکل شدند.

لوئیس اظهار می‌کند: «مراکز داده با چالشی جدی از سوی هوش مصنوعی مواجه هستند، زیرا به‌طور قابل‌توجهی تقاضای انرژی مرکز داده یا تجهیزات را افزایش می‌دهد. اما هوش مصنوعی توانایی بهبود بسیاری از جنبه‌های پایداری را دارد، از جمله تجزیه و تحلیل موقعیت‌ها برای بهینه‌سازی فرآیندهای تولید.

«هوش مصنوعی یک شمشیر دو لبه است. با مصرف انرژی همراه است، اما بینش‌های زیادی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند پایدارتر باشید.»

CommScope اکنون به استراتژی پایداری خود از زاویه‌ای جدید نگاه می‌کند: خدمت به مشتری.

Share.
Leave A Reply