سرمایه‌گذاری گوگل در آموزش هوش مصنوعی
پیشرفت‌های جدید در حوزه هوش مصنوعی، فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای یادگیری و توسعه در کلاس‌های درس به ارمغان می‌آورد. Matthew Jones، یک معلم آموزش ویژه که دوره‌های هوش مصنوعی را از طریق همکاری با انجمن بین‌المللی فناوری در آموزش (ISTE) گذرانده، تجربه دست اول خود را در این زمینه با ما به اشتراک می‌گذارد. او که در چهار درس و سه مقطع تحصیلی تدریس می‌کند، می‌گوید که پیش از این یافتن منابع مناسب برای دانش‌آموزانش چالشی بزرگ بوده است؛ اما اکنون هوش مصنوعی این فرآیند را در زمانی بسیار کوتاه‌تر انجام می‌دهد. متیو در این رابطه می‌گوید: «هوش مصنوعی تجربه من را متحول کرده است. حالا زمان بیشتری برای تمرکز بر کارهای دیگر دارم و آماده‌تر از همیشه برای تدریس به دانش‌آموزانم هستم.»

تعهد گوگل به آموزش هوش مصنوعی

در گوگل، ما از فرصت‌هایی که هوش مصنوعی برای یادگیری و توسعه به همراه می‌آورد، هیجان‌زده‌ایم. همچنین متعهد هستیم به کمک به معلمان و دانش‌آموزان برای دسترسی برابر به مهارت‌ها و منابع لازم برای موفقیت در اقتصاد امروز و فردا. بیش از ۳۰ درصد از معلمان در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند یا آن را امتحان کرده‌اند و با توجه به اینکه ۷۲ درصد از دانش‌آموزان به دنبال یادگیری استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی مولد هستند، بسیاری از معلمان انتظار دارند در آینده ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری را به کار بگیرند.

سرمایه‌گذاری گوگل برای آموزش هوش مصنوعی

امروز، Google.org اعلام کرد که بیش از ۲۵ میلیون دلار به پنج سازمان آموزشی اختصاص داده تا بیش از ۵۰۰,۰۰۰ معلم و دانش‌آموز در سراسر ایالات متحده را با مهارت‌های بنیادی هوش مصنوعی مجهز کنند. این سرمایه‌گذاری شامل توسعه برنامه‌های درسی هوش مصنوعی، آموزش معلمان و ایجاد تجربه‌های فراگیر و معنادار در حوزه هوش مصنوعی است. سازمان‌های منتخب شامل:

  1. انجمن بین‌المللی فناوری در آموزش (ISTE): با اجرای برنامه GenerationAI به معلمان ابزارها و دانش لازم را برای استفاده ایمن و مسئولانه از هوش مصنوعی در کلاس‌های درس ارائه می‌دهد.
  2. ۴-H: با هدف افزایش دسترسی دانش‌آموزان و معلمان مناطق روستایی به مهارت‌های هوش مصنوعی در چندین ایالت ایالات متحده از جمله کلرادو و اوهایو.
  3. aiEDU: با هدف کاهش شکاف‌های سواد هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان کم‌بهره از طریق ارائه برنامه‌های درسی با کیفیت و افزایش ظرفیت‌های آموزشی در جوامع بومی.
  4. CodePath: ارائه برنامه‌های درسی معتبر هوش مصنوعی به دانشجویان علوم کامپیوتری کم‌درآمد در دانشگاه‌ها.
  5. STEM From Dance: به دختران رنگین‌پوست مهارت‌های هوش مصنوعی پایه را آموزش می‌دهد تا از این فناوری در هنرهایی مانند رقص و ترکیب‌بندی استفاده کنند.

آموزش خودآموز هوش مصنوعی برای معلمان

علاوه بر بودجه گوگل، سازمان‌های ISTE و ۴-H منابع آموزشی هوش مصنوعی گوگل را در برنامه‌های خود ادغام می‌کنند. این منابع شامل دوره‌های آموزشی خودآموز مانند هوش مصنوعی مولد برای معلمان است؛ یک دوره دو ساعته که به معلمان کمک می‌کند تا با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، فرآیندهای آموزشی خود را بهبود بخشند و زمان بیشتری صرفه‌جویی کنند.

چشم‌انداز آینده

این اعلامیه جدید بر اساس موفقیت‌های صندوق فرصت‌های هوش مصنوعی گوگل است که با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون دلاری، به بیش از یک میلیون آمریکایی کمک خواهد کرد تا مهارت‌های اساسی هوش مصنوعی را فرا بگیرند. هدف نهایی گوگل از این برنامه‌ها، تجهیز نسل آینده حرفه‌ای‌ها و معلمان به مهارت‌های لازم در حوزه هوش مصنوعی، چه در کلاس‌های درس و چه در محیط‌های کاری، است.

نتیجه‌گیری

این سرمایه‌گذاری نشان از تعهد جدی گوگل به تقویت مهارت‌های هوش مصنوعی در آموزش دارد و راه را برای نسل جدید معلمان و دانش‌آموزان در مسیر نوآوری و پیشرفت باز می‌کند.

Share.
Exit mobile version